Handelsvillkor

Handelsvillkor

Allmän information

Cvr.nr: 41770562

Lampeworld ApS

OutletLampor
Ravnstrupvej 67D
4160 Herlufmagle
Danmark
Telefon: +45 77 77 77 14
E-post: kontakt@outletlampor.se

När du handlar på OutletLampor.se, accepterar du villkoren nedan. Vi rekommenderar därför att du läser villkoren noggrant innan du handlar hos oss. Vi förbehåller oss också rätten att ändra och uppdatera innehållet i våra villkor.

PRODUKTINFORMATION

Alla produkter på Outletlampor.se är inkl. 25% moms och andra skatter. Alla priser är också i svenska kronor. Vid handel till länder utanför EU dras svenska moms.

BETALNING

Det är möjligt att dra nytta av följande betalningsalternativ: Visa, Visa Electron, Mastercard, Maestro, och vanlig banköverföring. När du betalar via banköverföring omfattas du inte av återbetalningsordningen. Ingen avgift debiteras från kunden för transaktioner på OutletLampor.se. Betalningen dras av när vi skickar din vara.


På OutletLampor.se använder vi Billwerk-betalningssystemet. Alla kortuppgifter skickas säkert och krypterat till NETS, och det är inte möjligt att dra mer pengar än vad kunden har godkänt. Vi använder 3D Secure för extra säkerhet.

LEVERANS

Vi använder GLS och PostNord för att skicka paket. Det är möjligt att välja leverans direkt till din adress, eller till ett ombud som du väljer via antingen GLS eller PostNord. Leverans sker vanligtvis inom tre dagar, om inget annat anges. Vi friskriver oss dock från ansvaret för förseningar eller fel från fraktföretaget. Vi skickar dig ett mail med ett spårningsnummer för försändelsen, så snart din order är packad. På så sätt kan du alltid följa var ditt paket är. Pris: 69 kr till ombud, men gratis vid köp över 899 kr. Leverans till hemadressen kostar 89 kronor.


PRESENTKORT
Presentkort kan användas för att köpa våra lampor eller tillbehör. Presentkortet är inte personligt bundet med namn, så det kan ges vidare till andra. Alla köpta presentkort är giltiga i 24 månader från köpdatumet. Om köpet av ett presentkort ångras kan det, liksom alla våra andra varor, returneras till oss inom 100 dagar. Presentkort som har utdelats som priser från till exempel vunna tävlingar måste lösas in inom sex månader. Inget av presentkorten kan betalas ut i kontanter.

 

 

Returrätt 
Som konsument har du 100 dagars ångerrätt när du handlar hos oss.

Returrätten löper ut 100 dagar efter den dag du har mottagit din vara. Om du har beställt flera olika varor i samma köp, men de levereras separat, börjar tidsfristen från den dag du mottar den sista varan. Om din order returneras inom 14 dagar får du pengarna tillbaka, annars får du en tillgodokvitto. Ångerrätten gäller endast för konsumenters köp av varor i webbutiken och inte för B2B-försäljning eller specialtillverkade varor.

Fristen innebär att du har 100 dagar från mottagandet att meddela oss att du vill ångra ditt köp. Du kan skicka ett e-postmeddelande till kontakt@outletlampor.se eller använda den standard ångerformulär som du hittar längst ner i handelsvillkoren.

Du kan inte ångra ditt köp genom att vägra att ta emot varan utan samtidigt meddela oss, och du kan inte heller ångra ditt köp genom att inte hämta ut ditt paket från ombudet.

Vid specialtillverkning av varor upphör ångerrätten. Det är därför inte möjligt att returnera en vara som har specialtillverkats på beställning.

 

RETURRÄTT FÖR EN DEL AV KÖPET
Om du har köpt flera varor hos oss, har du möjlighet att returnera en eller flera varor, även om de köptes i en enda order.

Observera att du inte får tillbaka fraktkostnaderna om du ångrar en del av ditt köp.

 

Retunera
När du har meddelat oss att du vill retunera ditt köp, så har du 14 dagar på dig att skicka tillbaka varan till oss.

Du måste betala för att paketet ska returneras, och du är ansvarig om skador uppstår under transporten.

 

Varans skick när du returnerar det 

 Om varan har förlorat värde, och detta beror på att du har använt den på ett sätt som inte var nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktion, kan du endast få en del av köpbeloppet tillbaka. Det belopp du kan få tillbaka beror på varans kommersiella värde, och i vissa fall kan det innebära att du bara får tillbaka fraktkostnaderna.

Vi rekommenderar att du returnerar varan i den ursprungliga förpackningen.

Om den ursprungliga förpackningen saknas, kan det eventuellt medföra en minskning av varans värde.

Dåligt inpackad vara kan leda till skador under transporten, vilket kan innebära att du eventuellt inte får tillbaka dina pengar. Så se till att vara noga - både för din och vår skull. Tveka inte att kontakta oss om du behöver hjälp, råd eller har frågor om transporten.


Återbetalning

Om du ångrar ditt köp får du dina pengar tillbaka. Om varan har minskat i värde kommer vi att dra av den summa du ansvarar för.

Vi återbetalar alla betalningar som vi har mottagit från dig, inklusive leveranskostnader (dock inte extra leveranskostnader i de fall där du har valt en annan leveransmetod än det billigaste alternativet för standardleverans som vi erbjuder), senast 14 dagar från den dag då vi har mottagit ditt meddelande om att du vill ångra avtalet.

Vi kommer att återföra pengarna med samma betalningsmedel som du använde vid köpet, om vi inte har kommit överens om något annat.

Vi kan behålla betalningen tills vi har mottagit varan, om du inte skickar oss bevis på att du har returnerat den.

 

Varan skickas till:

OutletLampor
Ravnstrupvej 67D
4160 Herlufmagle
Danmark

Vi accepterar endast paket som skickas direkt till adressen.

Du kan också annullera köpet genom att meddela oss och lämna det personligen på ovanstående adress, efter överenskommelse.

 

Reklamationsrätt
När du handlar hos oss som konsument gäller reglerna i köplagen för köp av varor. Detta innebär att du har rätt att göra en reklamation i 24 månader. Kontakta oss innan du skickar varan.

Om ditt reklamation godkänds, betyder det att du antingen kan få varan reparerad, du kan få byta varan, få tillbaka pengarna eller sänkt pris på varan, beroende på den specifika situationen. Rätten att göra en reklamation gäller dock inte brister, skador eller slitage som uppstår på grund av felaktig användning, brist på underhåll eller vanligt slitage.

Du måste reklamera inom "rimlig tid", efter, att du har upptäckt felet. Om du reklamerar inom 2 månader, efter att du upptäckt felet, så kommer reklamationen alltid godkännas. 

Retur och reklamation skickas till:

OutletLampor
Ravnstrupvej 67D
4160 Herlufmagle


Vi accepterar endast paket som skickas direkt till adressen.

När du returnerar varan, vänligen bifoga en detaljerad beskrivning av problemet.

 

Paket som skickas mot postförskott accepteras inte.

ÖVERKLAGANDEN

Om du som konsument vill klaga på ditt köp måste du kontakta oss via e-post (kontakt@outletlampor.se). Om vi ​​inte lyckas hitta en lösning kan du skicka ett klagomål till:

Board of Board
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk

Om du bor i ett annat EU-land än Danmark kan du klaga till EU-kommissionens online-klagomålsportal här - http://ec.europa.eu/odr

Om du lämnar in ett klagomål här måste du ange vår e-postadress: kontakt@outletlampor.se

COOKIES

Vi använder cookies med det, så att vi kan förbättra webbplatsen och göra ditt besök så enkelt som möjligt. Det är möjligt att radera kakor från din dator när som helst.

 

PERSONUPPGIFTER

Utlämnande av personlig information såsom namn och e-post, etc. händer bara om du ger ditt samtycke.

Läs mer nedan  Privatlivspolitik


Policy för personuppgifter


Vi behöver följande information när du handlar hos oss:

Namn, adress, tfn. och e-postadress.

Vi registrerar den personliga information som är nödvändig för att kunna leverera artikeln till dig.

Den personliga informationen registreras hos Lampeworld ApS och lagras i fem år, därefter raderas informationen. 

Dessutom samarbetar vi med ett antal andra företag som lagrar och bearbetar data. Företagen behandlar information enbart för våra räkning och får inte använda den för sina egna syften.

Vi arbetar bara med databehandlare i EU, eller i länder som kan ge din information tillräckligt skydd.

Uppgifterna som är ansvariga för Outletlampor.se är ,Lampeworld ApS.

Du har rätt att få information om vilken information vi behandlar om dig. Om du tror att informationen är felaktig, har du rätt att få den korrigerad. I vissa fall är vi skyldiga att radera dina personuppgifter om du begär det. Det kan t.ex. vara om dina uppgifter inte längre är nödvändiga för det ändamål för vilket vi skulle använda dem. Du kan också kontakta oss om du tror att dina personuppgifter behandlas i strid med lagen. Du kan skriva till oss på: E-post: kontakt@outletlampor.se

KONTAKT

Om du vill kontakta OutletLampor, så är vi anträffbara varje dag mellan 10-18 kl: +45 77 77 77 14

Mail: Kontakt@outletlampor.se - Mail besvaras inom 48 timmar varje dag i veckan.

 

Standardformulär för ångerrätt
(Detta formulär fylls i och returneras endast om ångerrätten utövas)

 

Till:

OutletLamper.dk
Ravnstrupvej 67, byggnad 14B
4160 Herlufmagle
Telefon: +45 77 77 77 14
E-post: kontakt@outletlampor.se

 

Härmed meddelar jag att jag vill utnyttja ångerrätten i samband med mitt köpavtal för följande varor / tjänster: __________________________________________________________________________________

 

Beställt den: _______________________________    Mottagen den: _______________________________


Konsumentens namn: ______________________________________________________________________


Konsumentens adress: ______________________________________________________________________

 

Konsumentens underskrift: _______________________________________ Datum: _________________

(endast om innehållet i formuläret meddelas på papper)

 

Handelsvillkoren uppdaterades senast den 16-11-20